PROTOKÓŁ JURY 12. IGŁY 01 Października 2016

 

Protokół

Jury XII Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Małych Igła 2016

Jury w składzie:

Robert Jarociński - aktor
Wojciech Solarz - aktor
Jan Zdziarski - Zarząd Główny Towarzystwa Kultury Teatralnej

po obejrzeniu w dniach 30 września i 1 października 2016 roku, 7 przedstawień w kat. monodram i 7 przedstawień w kat. teatr, przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:

w kategorii monodram:

- Złotą Igłę ufundowaną przez Prezydenta Miasta Ostrołęki otrzymała Martyna Kleszczewska z Fabryki Monodramów z Suwalskiego Ośrodka Kultury za spektakl „Bez mojej zgody”
- Brązową Igłę ufundowaną przez Prezydenta Miasta Ostrołęki otrzymała Julia Szachewicz ze Studia Teatralnego Julii Kotarskiej-Rekosz w Warszawie, za spektakl „Jaskółka”

Wyróżnienie ufundowane przez Dyrektora Ostrołęckiego Centrum Kultury otrzymała Klaudia Hasiuk z Teatru Małych Form „Sylaba” z Bialskiego Centrum Kultury z Białej Podlaskiej za spektakl „Czy wojna jest dla dziewczyn”

w kategorii teatr:

Złotą Igłę ufundowaną przez Prezydenta Miasta Ostrołęki otrzymał Teatr KRZYK z Maszewa za spektakl „To Face”.

Dwie równorzędne nagrody, Srebrne Igły, ufundowane przez Prezydenta Miasta Ostrołęki i Dyrektora Ostrołęckiego Centrum Kultury otrzymał Teatr Satyry Zielona Mrówa z Bursy Szkół Artystycznych w Lublinie za spektakl „Podglądanie rodaków, czyli na Zapupiu Dalekim” oraz Teatru Kaprys M z Domu Kultury w Łapach za spektakl „Opowieści Giovanniego B.”

Brązową Igłę ufundowaną przez Dyrektora Ostrołęckiego Centrum Kultury otrzymał Teatr Domorosły z Białegostoku za spektakl „Sztuka o mało co teatralna”

Nagrodę Aktorską Festiwalu ufundowaną przez Dyrektora Ostrołęckiego Centrum Kultury otrzymał Michał Świderski z Teatru Scena Kotłownia w Ostrowi Maz. za rolę w spektaklu „Stopklatka”.

Na tegorocznym festiwalu występujące teatry zaprezentowały dość różnorodne stylistycznie spektakle. Obejrzeliśmy rozśpiewane przedstawienie o charakterze kabaretowym, humorystyczny pastisz teatru dworskiego, teatr z pogranicza teatru ulicznego i alternatywy. Wszystkie prezentacje charakteryzowała wysoka dbałość o poziom artystyczny. Podejmowano tematy opisujące relacje z otaczającym nas światem, sięgające do osobistych i niełatwych niekiedy wydarzeń. Szczególną uwagę zwróciły nieczęsto pojawiające się spektakle komediowe, swoimi poszukiwaniami w wyborach tekstów i ich scenicznego opracowania. Możemy śmiało stwierdzić, że nie bez znaczenia jest odwaga w dążeniu do poszukiwania własnego języka teatralnego. Dziękujemy zespołom, ich instruktorom i reżyserom za pełną pasji konsekwentną i rzetelną pracę. Życzymy dalszych sukcesów i radości w tworzeniu własnego teatru.

Serdecznie dziękujemy Gospodarzom za serdeczność, szczerą, kurpiowską gościnność, a także niepowtarzalną atmosferę festiwalu. Dziękujemy za wytrwałość w organizacji Festiwalu, gromadzeniu coraz nowych sponsorów i przyjaciół imprezy, do których zaliczyć trzeba włodarzy miasta Ostrołęki. Bez nich istnienie imprezy i jej rozwój nie byłby możliwy.

 

Jury

© 2025 OCK Ostrołęka - Wszelkie prawa zastrzeżone
biuletyn
informacji publicznej
Tworzenie stron www : VisualTeam